بروزرسانی: 23 آذر 1404
هوش مصنوعی در گردشگری کاربرد AI در آژانس و هتل رسانه قطبنما
هوش مصنوعی در گردشگری کاربرد AI در آژانس و هتل رسانه قطبنما
فناوری و نوآوری اهمیت عظیمی در ترویج اقتصاد سبز و با کربن پایین دارد و هم فناوری و هم نوآوری نیروهای اصلی برای تضمین پایداری هستند.ICT نقش مهمی در گردشگری پایدار از طریق مدیریت و نظارت کارایی اطلاعات زیست محیطی در مقاصد دارد ( علی و فرو، 2014). همچنین اثرات منفی گردشگری بر محیط زیست را کاهش می دهد و ایجاد ارتباطات زمان- واقعی را با سهامداران و مشتریان تسهیل می کند. همچنین ICT ابزارهای ارزیابی زمان - واقعی را فراهم می کند تا رضایت گردشگران افزایش داده شود (اسلوکام و لی[35]، 2014). سیاست گذاران گردشگری امروزه باید مفاهیم ضمنی توسعة ICT و اهمیت نقش آن در توسعه و حفظ صنعت گردشگری پایدار را درک کنند.
- همانطور که ملاحظه می کنید، بسته مشاغل و بازار کار رشته گردشگری بسیار گسترده است.
- ايران نيز به عنوان يکي از کشورهاي داراي پتانسيل از اين امر مستثني نيست و توسعه گردشگري در کشورمان نيازمند يک نظام مديريتي قوي و خستگي ناپذير است.
- روش کار بدین شکل بود که درمرحله اول با تدوین پرسشنامه نظرات متخصصان گردشگری و ژئومورفولوژی درباره عوامل موثر درمکانیابی تعیین گردید، مرحله دوم شامل تعیین معیارها و فاکتورهای اطلاعاتی مختلف است.
اتفاقی که بر اساس تحقیقات میدانی انجام شده به وضوح شاهد آن هستیم.البته منظور از جایگاه یابی برند در گردشگری متاورس این نیست که مخاطبان قشر ضعیف با درآمد کمتر به کل از سفر منصرف شوند. لذا کسب اطلاعات در این مورد و استفاده از فرصت های موجود اهمیت بسیاری دارد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، بلافاصله با متصل شدن به شبکه ی اینترنت وارد یک جهان موازی به نام متاورس می شویم. فراجهانی که هر کسی در آن یک ماهیت مستقل داشته و به واسطه ی شبکه های اجتماعی روابط عمیقی بین آن ها برقرار می شود. از تعاریف غلطی که این روزها در رابطه با متاورس شاهد آن هستیم این است که این جهان فضای عجیبی است که هنوز از آن رونمایی نشده و در آینده حتما بایستی با یک هدست واقعیت مجازی وارد آن شد.
انتشار صکوک بر بستر بلاکچین، راهکاری جهت توسعه و افزایش کارایی در بازار صکوک
مهم ترین عامل در شکل گیری سبک های مختلف گردشگری قصد و نیت گردشگران از شروع یک سفر است. در تقسیم بندی های کلان، گردشگری به دو نوع داخلی و بین المللی تقسیم می شود اما ما در این بخش قصد داریم ابعاد مختلف گردشگری را با نگاهی جزئی تر و بر اساس ماهیت آن مورد ارزیابی قرار دهیم. گردشگری ورودی حالتی از گردشگری است که یک کشور، میزبان سایر کشورها میشود تا گردشگران را به بهترین حالت ممکن پذیرا باشد. با این وجود باید گفت که یادگیری زبان ترکی استانبولی بخصوص در میان ایرانی ها، به هردلیلی (توریستی، کار، علاقه مندی و..) یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.
تعریف و اهمیت گردشگری
یک مسافر به محض ورود به کشور یا استان دیگر باید برای تمامی نیازهای اولیه ی خود و همچنین خرید سوغات و بسیاری از لوازم دیگر پول خرج کند. همین امر باعث شده که کشورهایی که دارای امتیازات گردشگری بالایی هستند، از نظر اقتصادی نیز جزو کشورهای ثروتمند قرار بگیرند. معمولاً گردشگران مناطقی را برای گشت و گذار انتخاب میکنند که از امنیت بالایی در سطح جهان برخوردار باشد.
سوغات و صنایع دستی
همچنین استفاده از این فناوری برای گردشگران مشکل فقدان سیستم پرداخت متصل به بانک\u200f های خارجی و کمبود سیستم پرداخت خدمات محلی را حل و امکان پرداخت و برداشت راحت را فراهم خواهد نمود. شاید بتوان گفت که این صنعت بیشترین تأثیر را از فناوری\u200f های تحول\u200f آفرین پذیرفته است و نحوه\u200f ی سفر افراد را تغییر داده است. مجموعه\u200f ای از صنایع، روندهای فناوری و مشتریان، مدل\u200f های کسب\u200f وکار در اکوسیستم این صنعت را بازتعریف نموده اند. شرکت \u200fهای مسافرتی به دنبال برقراری تعاملات بیشتر با مشتریان خود هستند و درنتیجه برای کسب بینش بیشتر از ترجیحات مشتریان و عملکرد عملیات، فرآیندهای داخلی خود را بشدت تغییر داده \u200fاند.